Ana mekan enlemesine dikdörtgen planlı, beşik tonozlu, güneyde mezarların bulunduğu ek mekan ise düz tavanlıdır. Apsisi sol uzun duvara oyulmuş, kilise tamamlanmadan bırakılmıştır. Girişi kuzeydendir. Kilise tonozunun her iki yanında Kapadokya'da saygın olan azizlerin tasvirleri bulunmaktadır. Kilise 11. yüzyıla tarihlenmektedir.
Sahneleri: Girişin tam karşısında sol elinde İncil tutan İsa ve yanında
kilisenin banisi, tonozun doğusunda Aziz Onesimus, ejderle savaşan Aziz
George ve Aziz Theodore, gerçek haç'ı tutan Helena ve oğlu Konstantin;
tonozun batısında çıplak, uzun saçlı ve önünde palmiye ağacı bulunan
Aziz Onuphrius, yanında takdis pozisyonunda Aziz Thomas ve elinde bir
kitapla aziz basil bulunur.
M.S. 1. yüzyılda mısır çöllerinde “hermit” adı verilen kendilerini dine adayan, inzivaya çekilmiş insanlar yaşamaktaydı. son hermit Aziz Paphnutius hermitlerin hayatını ve yaşam tarzlarını öğrenmek için m. s. 4. yüzyılda mısır çöllerine gitti ve kiliseye adını veren Aziz Onuphrius'la karşılaştı. Aziz Paphnutius, Aziz Onuphrius ölürken yardım etti. Çünkü o faziletin, nefse hakimiyetin en iyi örneğiydi. Tasvirlerde Aziz Onuphrius, çıplak, uzun saçlı, iri göğüslü, önünde palmiye ağacı ile görülür.
M.S. 1. yüzyılda mısır çöllerinde “hermit” adı verilen kendilerini dine adayan, inzivaya çekilmiş insanlar yaşamaktaydı. son hermit Aziz Paphnutius hermitlerin hayatını ve yaşam tarzlarını öğrenmek için m. s. 4. yüzyılda mısır çöllerine gitti ve kiliseye adını veren Aziz Onuphrius'la karşılaştı. Aziz Paphnutius, Aziz Onuphrius ölürken yardım etti. Çünkü o faziletin, nefse hakimiyetin en iyi örneğiydi. Tasvirlerde Aziz Onuphrius, çıplak, uzun saçlı, iri göğüslü, önünde palmiye ağacı ile görülür.